Długopisy reklamowe – garść ciekawych statystyk

Posted on

Długopisy reklamowe

Długopisy reklamowe

Jak pokazało przeprowadzone przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych badanie „Postrzeganie upominków reklamowych jako nośnika reklamy”,  aż 70% przedsiębiorców traktuje je jako bardzo skuteczny nośnik reklamy. 83% respondentów przyznało, że regulowanie korzysta z nich w celu kształtowania wizerunku swojej marki. Właściciele firm zgodnie twierdzą, że wręczane partnerom biznesowym podarunki w znaczący sposób zwiększają rozpoznawalność firmy i mogą przyczynić się do nawiązania  długofalowej współpracy. Jakie jeszcze ciekawe wnioski na temat gadżetów reklamowych można wyciągnąć na podstawie powyższego badania?Jakimi kryteriami kierują się przedsiębiorcy wybierając gadżety takie, jak chociażby długopisy reklamowe? Najważniejszymi wyznacznikami są tutaj: jakość (68% odpowiedzi), wygląd (wskazało na niego 65% respondentów) oraz cena (taką odpowiedź wybrało 63% badanych). Najskuteczniejszymi zachętami do używania gadżetów reklamowych są ich przydatność, atrakcyjny wygląd oraz radość z posiadania.

Jaki procent przedsiębiorców decyduje się na długopisy reklamowe? 63% z nich wybiera właśnie artykuły piśmiennicze, 60% – kalendarze, 54% – różnego rodzaju gadżety biurowe, 49% – torby oraz opakowania, a 41% – słodycze.

W jakich okolicznościach najczęściej wykorzystywane są Długopisy reklamowe? 63% respondentów wskazało, że jest to okres przedświąteczny, a 34% inne wydarzenia takie, jak chociażby jubileusz firmy. Zakup tego typu gadżetów reklamowych jest także ściśle powiązany z udziałem w branżowych wydarzeniach takich, jak targi czy konferencje. Darmowe upominki znaleźć można na stoiskach 54% respondentów. 85% badanych obdarowuje klientów gadżetami reklamowymi podczas spotkań biznesowych. Wynik ten odnosi się zarówno do potencjalnych, jak i stałych partnerów biznesowych. 20% osób badanych jest zdania, że takie upominki można w skuteczny sposób wykorzystać również podczas innych okazji – organizacji szkoleń czy przeprowadzania kampanii informacyjnej mającej na celu zaprezentowanie nowego produktu lub usługi.

Tags: , ,